Cusco / Cuzco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Vera Develing - WaarBenJij.nu Cusco / Cuzco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Vera Develing - WaarBenJij.nu

Cusco / Cuzco

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

31 Oktober 2005 | Peru, Cusco

31 oktober
5:15 uur... Mijn bus arriveert in Cusco en ik heb geen idee of Geeske en Marieke inderdaad naar Loki zijn gegaan. Op goed geluk een taxi gepakt en ja hoor, ik zie hun namen op het bord staan! Ook Matt is hier! Het is nu iets na 6-en, ik moet nog even wachten tot mijn kamer klaar is. Maar oh oh oh, wat is Cusco mooi!
In de avond gegeten in Fallen Angel. Mooie T-shirts en een geweldige inrichting, maar het eten viel een beetje tegen.

1 november
Gisteravond was er een Halloweenparty in het hostal. Ook dit keer (net als op de Galapagosboot) vierde ik mijn eigen feestje. Ik ben gaan slapen.
Vanmorgen is Marieke begonnen aan haar twee daagse Inca Trail. Ze komt woensdagavond weer terug. Ik heb in de reisgids van Geeske dingen opgezocht over Pisac (Sacred Valley) en de bordercrossing met Bolivia. In de middag lunchen met de Engelse familie uit Quito! En ook mijn belafspraak met het thuisfront nakomen! Na een soepje en fruitsalade het Internet opgedoken om met mijn vriendje te msnen.

2 november
Ik hou van mensen die chocolade voor me meebrengen! Ben, een Aussie, deed dit gister voor me, zo lief!
Vanmorgen met de Engelse familie en Geeske een aantal Inca sites gezien. Bij de kathedraal afgesproken en daar kwamen we een meisje uit Baños/Quito tegen! Na onze lange wandeling hebben we chocolademelk gedronken bij Jack´s... mmm, ik heb mijn dosis wel weer binnen!

3 november
Met Marieke en Geeske de bus gepakt naar Pisac om daar de markt te bezoeken. Op de terugweg kwamen we mensen uit Israel tegen die ons een lift terug wilden geven... We hebben ons niet eerder zo angstig gevoeld! Wat een geluk dat de auto stuk ging en dat de bus er direct aankwam! Ongelooflijk leuke dag, met een minder einde... Ik ben ziekjes! Bonkende hoofdpijn, licht in mijn hoofd, buikkrampen, spierpijn... Maar ik heb Matt gezien! De rest van de avond op bed gelegen in een poging te herstellen.

4 november
Vanmorgen iets meer hersteld opgestaan. Net ontbeten. Ik heb grote dorst! Strakjes naar Jack´s voor een afscheidslunch... Marieke gaat ons verlaten, snik snik. Na wat rust, chips en gatorade mijn eerste ORS´je genomen. Fijn om mijn vriendje op MSN gesproken te hebben!

5 november
Om 11 uur briefing over de Inca Trail. Nog twee nachtjes slapen! Ik kijk er erg naar uit. Ik hoop dat ik voldoende hersteld ben... Ik zie het zonnig in!
Het is me gelukt weer fotootjes te uploaden! Ik had een probleem met mijn memorycard en het overzetten van camera naar computer. Maar goed, het euvel lijkt verdwenen... Hopelijk blijft dat zo tijdens de Trail!
Na de briefing naar de dokter geweest. Toch erger dan ik dacht. Ik ben nu de lokale drugsdealer! Vier verschillende medicijnen waaronder natuurlijk antibiotica (waar ik allergisch voor ben... maar als het moet, dan moet het). Nu rustig aan doen, ik heb mijn inspanning voor vandaag wel weer gehad!

6 november
Nog 1 nachtje slapen... Nog 1 dagje om te herstellen... Dat moet gaan lukken! Gister voelde ik me na 5 Gatorades al stukken beter. Van Maartje en Puck heb ik droge koekjes en bouillon gehad. De medicatie maakte mijn kaken aan het tintelen, dat was wel heel maf. Net weer een set ingenomen, het gaat de goede kant op! Geeske is nu de laatste spullen aan het kopen. Ze heeft besloten na de Trail richting Quito te gaan omdat ze anders zo moet haasten. Ik vind het dapper dat ze voor zichzelf kiest!

11 november
Geeske is net weg... Raar idee dat we nu allebei na zo´n inspanning alleen verder gaan! Ik heb vandaag nog een aantal dingetjes te regelen voor ik Peru verruil voor Bolivia. Laat ik daar maar eens mee beginnen dan!

  • 31 Oktober 2005 - 15:52

    Marian:

    Heel veel plezier in Cuzco. Weer genieten, joh!
    Liefs van ons

  • 31 Oktober 2005 - 16:13

    Marian:

    hoi! al je foto's tot nu toe staan weer in je pc-mapje.
    liefs en zo

  • 31 Oktober 2005 - 18:33

    Tamara:

    Heej Vera, heb net al je verhalen gelezen en je foto's bekeken. Wat ongelooflijk gaaf allemaal!!! Ook leuk dat je aardig wat vrienden daar hebt gemaakt! Kan je samen met hun gaan reizen! Ik ga nu elke keer je verhalen volgen! Super leuk om te lezen allemaal. Ik heb ook al ontzettend zin in mijn trip naar Mexico! Maar dat is volgend jaar pas. nog even sparen. Gaat helemaal goed komen. Veel plezier nog en geniet van alle mooie dingen!!Liefs Tamara (van Iddink)

  • 01 November 2005 - 09:30

    Elissa:

    Oj oj vera,
    Leuk je gister even gesproken te hebben!! Je foto's zijn idd weer fantastisch!
    Rust lekker uit, zodat je helemaal fit bent voor je megawandeling! ;) Ik ga weer even verder typen, anders haal ik week 47 niet!! Kspreek je hoop ik snel weer!
    Liefs Elissa

  • 01 November 2005 - 20:58

    Anke:

    Heej Vera! Mijn vakantie in Italie was geweldig en ik was trots op mijn foto's, maar die van jou zijn wel echt gaaf! Blijf genieten, vertellen en foto's maken!:) We zullen je missen op de komende roomiedate!

    Veel liefs!

  • 01 November 2005 - 23:53

    Marieke:

    Bedankt voor je berichtje!! Echt leuk om te horen dat je mijn site bekijkt!! Nog een fijne reis en ik volg jou ook!!!!!!

  • 04 November 2005 - 13:08

    Kristel:

    Hee vera!

    Ziet er allemaal goed uit!! Ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen en foto's!! :)

  • 05 November 2005 - 14:09

    Jan:

    Leuk om je weer eens te zien op een foto, kijken of je veranderd bent, hihi. ORS maar even door, anders gewoon in een glas water (250 ml. gekookt water hoor)1 theelepel zout en drie theelepels suiker en het liefst wat citroen of lime voor smaak en kalium. Veel plezier, en neem wat water mee voor op de incatrail en ook ORS of mengsel zout en suiker!

  • 06 November 2005 - 07:12

    Marian:

    aan jou ligt 't niet, jij doet goed je best!! Toitoi voor de trail! en liefs van hier.

  • 07 November 2005 - 09:56

    Elissa:

    Liefe Vera,
    Kweet niet of je dit nog leest voordat je de trail gaat doen, maar wilde je veel succes en plezier wensen en natuurlijk hoop ik voor je dat je weer beter bent! Kzie dat je van Jan ook al een heel recept hebt gekregen, dus het zal vast wel goed komen!;)
    Ik ben er trouwens eindelijk over uit waarvan ik de naam Cusco kende... van de disneyfilm Keizer Cuzco!
    dag dag x elissa

  • 07 November 2005 - 23:56

    Puck En Maartje:

    Ha lieve chica
    Als je dit leest zijn wij de trail aan het lopen en ben jij net terug! We hopen dat je het overleeft hebt! Gezellig als je op ons wacht anders zien we je in Bolivia!! En gaan we shoppen in Buenos Aires!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Hier schrijf ik later misschien (n)iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 75262

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 21 April 2009

Rondje Finse Golf

03 Juni 2006 - 01 Juli 2006

Midzomernacht

15 September 2005 - 24 Januari 2006

Zuid Amerika

30 November 2001 - 30 November -0001

Europa

30 November 2001 - 30 November -0001

Niet Europa

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: