Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Vera Develing - WaarBenJij.nu Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Vera Develing - WaarBenJij.nu

Salta

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

07 December 2005 | Argentinië, Salta

6 december
Jaaaa! Chau Chile, hasta mas tarde! San Pedro de Atacama verlaten, na eerst twee uur aan de ene kant en daarna twee uur aan de andere kant van de grens te hebben gespendeerd. Vervolgens via slingerwegen Salta bereikt! We verblijven in Terra Oculta en als je 12 uur gereisd hebt, heb je nou eenmaal geen zin in een hyperactieve springkikker...

7 december
Na onze waslijst te hebben afgewerkt, tref ik Kim en Kyle in ons hotel! Ik ga met hen lunchen, tref Puck en Maartje voor de bios (helaas nog geen Harry) en vind vervolgens doucheschuim! Het is zo`n verademing in Argentinië te zijn... Mooie mensen, veilig, schoon... Alsof ik in Italië of Spanje terecht ben gekomen. De eigenaar van het hotel (de hyperactieve springkikker) helpt mij met businlichtingen. Er gaat een bus van Salta naar Formosa. 18 uur. Eerst maar eens een ijsje eten. Morgen is er weer een dag.

8 december
En wat voor één! Een feestdag vandaag. Hier vieren ze de Onbevlekte Ontvangenis van Maria. Wij vierden een ander feestje. We hebben ons in een westerse wereld omgeven... Winkelcentrum, MacDonalds en de bioscoop. We hebben Harry Potter deel 4 gezien!

9 december
Vandaag de bus pakken naar Clorinda. Eindelijk mijn was opgehaald en zo maar eens ontbijten, voel me beetje duizelig. Bus vertrok keurig om 16:30 uur, appeltje eitje... Zo niet voor de twee Engelsen die met een ander maatschappij gingen...

• 07 December 2005 - 12:38

Marian:

Welkom in het land van Maxima. Ze is er momenteel ook, samen met haar dochters! Wordt er vandaag (7 dec) gevlagd? Zou mooi zijn voor jullie... Jullie geduld is weer op de proef gesteld dus 2x 2 uur. Nee hoor, Amalia is jarig vandaag,hahaha.
    Wat bedoel je met die hyperactieve springkikker??

• 07 December 2005 - 14:46

Justin:

Heey Vera,

Het regent vandaag dus ben op elke site aan het rondneuzen, ook op die van jou dus.
    Wel lachen dat je precies hetzelfde al mij aan het doen bent nu, het gehucht San Pedro ontvluchten en vluchten richting Salta. Goed bezig en probeer vooral de Bife de Choroizo in Salta, niet normaal zo groot en lekker. Wat doe je hierna?? El Cafayate en Taffi del Valle zijn wel leuke plaatsen, daarna de wijntjes in Tucuman en Mendoza natuurlijk. Geniet ervan...Ik zit nu in Rio, hoofdzakelijk nog even bruin worden op Copacabana beach en dan over 5 dagen naar het koude Nederland. Het feest zit er voorlopig weer op.........

Nogmaals geniet ervan en kijk uit met de wijntjes!!

Justin

• 07 December 2005 - 21:53

Marian:

hoewel je in bolivia nergens zeker van kunt zijn, hebben ze zich nu toch echt overtroffen: je pakket is helemaal compleet met alles er op en er aan en er in aangekomen vanavond rond 19.00 uur!! ook je cd is er bij. Wat een prachtige spuulen heb je meegestuurd!!

• 07 December 2005 - 22:27

Jan:

Zakmessen genoeg, ik koop er wel een film over.

• 10 December 2005 - 11:45

Petra, Willem En Bo:

Hoi Veertje, heb je Harry Potter in het spaans gezien of hebben ze spaanse ondertiteling.
    Hoe is je spaans nu kan je je een beetje redden.
    Nou veel plezier in Argetinie en we horen wel weer van je.

xxxxxxxx

• 10 December 2005 - 18:20

Puck:

Lieve chica,

Hoe is het met je? Heb je het een beetje overleefd die 18 uur? En hoe groot is het gehucht Clorinda? :D Doe voorzichtig in Paraguay! Tot snel, liefs Puck