Start spreading the news! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Vera Develing - WaarBenJij.nu Start spreading the news! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Vera Develing - WaarBenJij.nu

Start spreading the news!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

21 Oktober 2007 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag 19 oktober
In de ochtend met Thomas afgesproken op Schiphol met als bestemming Los Angeles. Als blijkt dat we niet meer terug kunnen komen, besluiten we de vlucht om te boeken naar een andere locatie... Om 18:20u vertrekt het vliegtuig naar New York! Ik heb al mijn vriendjes en vriendinnetjes waarvan ik weet dat ze in deze stad zijn geweest meteen een smsje met schreeuw om hulp, want wat weet ik nou van New York...

Zaterdag 20 oktober
Gisternacht - na verwoede pogingen tot het huren van een auto en een duistere taxirit - zijn we veilig in Hotel Carter (dank aan Elissa). Gezellig, die kakkerlakken... Hoe dan ook, onze kamer is gespuisvrij en in de ochtend hebben we een heerlijk ontbijt genoten bij Cafe Metro en vervolgens treffen we een magier in het hotel. Zijn naam is Wouter Bijdendijk, een bekende op tv, laatst nog op het Spui te Amsterdam gesignaleerd met paraplu, nu met zijn beroemde zweefact op Times Square. Echt waanzinnig om hem van dichtbij mij te maken op zo'n bijzondere locatie. Thomas en ik hebben hem geholpen een droom te verwezenlijken. Nou, daar doe ik het voor!

Zondag 21 september
Na een ontbijtje in de buurt van Central Park, hebben Thomas en ik onze spullen gepakt. We gaan naar Washington! Wouter heeft na wikken en wegen besloten mee te gaan met ons in de hoop de act nog eens op te voeren... Thomas is nu de auto halen...
Na een telefoontje van Thomas ben ik in de taxi gesprongen om naar hem toe te gaan. Zijn creditcard werd niet geaccepteerd. Thomas is in de tussentijd van Budget naar Avis gelopen om daar een stoerdere auto te huren. Enkele minuten zit ik met een Chrysler onder m'n billen en rijd ik door NYC!
En na een stop bij het hotel, zijn we on the road to WDC.
In WDC aangekomen, beleven we een cultuurshoc. Van het hectische NY dat 24/7 leeft, komen we in een te stille stad aan. We zien het Witte Huis, het Capitol en het station. Na het kopen van een treinticket voor Wouter en een vette hap bij de Mac (echt de laatste keer...) gaan we op zoek naar een motel. Redelijk snel vinden we er eentje met de GPS.

Maandag 22 september
Het is bijna 9 uur en we gaan zo op weg een plekje te vinden voor de act van Wouter...
En wat voor een plek! In the front of the White House!!!!
Thomas is zo bruut geweest om een journalist aan te spreken. Blijkt deze meneer van Reuters te zijn. Voor degenen die net als ik slechts 1 wenkbrauw optillen: Reuters is het grootste persbureau ter wereld... En toen gingen er dus 2 wenkbrauwen de lucht in en Wouter ook. Je kunt het filmpje en de foto's zien op de site www.reuters.com Typ dan 'Ramana' in en je ziet de beelden.
Na het uitzwaaien van Wouter, zijn Thomas en ik WDC ingegaan en hebben de belangrijkste sites bezichtigd. 's Avonds naar Philladelphia gereden om daar de eerste Motel 6 te betreden.

Dinsdag 23 september
Even onthouden... Onze uitgang van de mall heeft de kleur oranje. Na uren shoppen en zien van de uitgangen paars, aqua, groen, geel, ... komen we na uren weer bij onze oranje uitgang terug en stappen we in de Chrysler om onze reis voort te zetten. Via de kust rijden we naar NYC. Een heel mooie route, onze GPSabine doet het prima, tot we in de stad terug zijn. Daar raakt ze zo over haar touren, dat ik de hele stad rondcruise met gevaar voor eigen leven. Ik had sowieso al moeite haar te verstaan. Zij heeft logopedie harder nodig dan ik! Wanneer ik besluit GPSabine uit te schakelen, zijn we binnen no time weer terug waar we begonnen...

Woensdag 24 oktober
Wouter is wereldnieuws! Hij is nu in Las Vegas en de Braziliaanse TV vliegt morgen naar hem toe voor een interview. Het moet niet gekker worden. Ik hoop echt dat hij met beide benen op de grond blijft...
Het regent en het is 15 graden. Wat een verschil met de 28 graden van de voorgaande dagen! Ondanks het weer, we zijn Nederlanders en dus wel iets gewend, gaan we hop-on-hop-offen. De eerste gids is ontzettend grappig en heeft ook heel veel wist-je-datjes. De tweede is een gids uit Egypte welke niet te verstaan is doordat hij de microfoon op eet. Maar ook als wij de enige twee op de bus zijn en hij zijn praatje zonder microfoon voortzet, vinden we dat hij en GPSabine elkaar zouden moeten ontmoeten.

Donderdag 25 oktober
Het laatste echte dagje. Morgen weer naar het vliegveld om een vlucht naar huis te pakken. De vluchten staan er goed voor, gelukkig.
Liever regen in NYC dan in NL. Op naar het Statue of Liberty en daarna winkelen!
Change of plans... Na enkele aankopen hebben we weer een hop-on-hop-of-bus gepakt en we zijn blijven zitten omdat we een heel gezellige gids hadden.

Vrijdag 26 oktober
Vanmorgen ben ik naar het postkantoor gelopen om postzegels voor mijn opa te kopen. Na een ontbijtje om de hoek heb ik mijn nieuwe-barbapappa-roze-koffer-op-wieltjes ingepakt en zit ik in de lobby om met 'het lange wachten' te beginnen. Rond 13 uur vertrekt de bus naar het vliegveld. Morgenochtend ben ik weer thuis. Hoop ik.

To be continued...

  • 21 Oktober 2007 - 09:17

    Ingrid:

    Hi lieverd,

    Eindelijk aangekomen? Heel veel plezier daar! Zal aan je denken.. ;)

    xx ingrid

  • 21 Oktober 2007 - 17:05

    Chi:

    have fun babe... xxx

  • 22 Oktober 2007 - 07:41

    Liesbeth:

    Ik heb je betreffende sms gemist ;-) Haha nee hoor ik neem genoegen met je andere smsjes en het cadeautje om het goed te maken hahahahaha!!

    Washington...ja is ook mooi!!
    Spreek u snel weer!
    Xus


  • 22 Oktober 2007 - 10:28

    Elissa:

    Kakkerlakken in Carter? Jammer dat ik die gemist heb! ;) De lokatie en de prijs zijn wel ideaal toch?
    Wat tof dat jullie Wouter hebben leren kennen! Hopelijk doet hij zijn act nogmaals! Wel foto's maken he!
    Heel veel plezier in Washington!
    (K) Elissa

  • 22 Oktober 2007 - 10:30

    Marije:

    Schatje! Wat coool! Hoe lang blijf je daar?

  • 22 Oktober 2007 - 17:25

    Nance:

    Cool meid! Alles goed daar?
    Wilde deze week nog even bij je langs (ik ben in de buurt van Den Haag), maar dat feest gaat nu niet door :)
    Veel plezier nog en tot horens!!

    Kus,
    Nance

  • 22 Oktober 2007 - 19:03

    Marian:

    Hoi allebei, gelukkig maar dat jullie niet van die hete voeten krijgen daar aan de oostkant! Have fun en geniet,
    Liefs, Marian

  • 22 Oktober 2007 - 21:28

    Jan:

    Yo, roaches, luv to hate them. In America do Sul en Africa zijn ze toch groter. Wens Wouter geluk met het leviteren, sinds de Bagwan weg is is dit toch uit de mode. See ye, hugs "n kissis

  • 23 Oktober 2007 - 15:18

    Marian:

    het lijkt dus toch op 't land van de onbegrensde mogelijkheden....
    wow
    have fun!

  • 24 Oktober 2007 - 10:40

    Yvonne:

    Hoi,
    Wat gaaf dat je nu in de VS zit. Ben razend benieuwd naar de foto's maar eerst heel veel plezier!!!!
    Tot snel.
    XxX Yvonne

  • 25 Oktober 2007 - 23:36

    Jan En Marian:

    Sohpping malls ken ik alleen uit Roseanne, gelukkig lijk je op Darlene. Leuk van en voor Wouter. Ik heb het filmpje een paar keer bekeken. Niet te vatten. Ik hoop dat het voor hem een doorbraak is. Ik ben zo benieuwd naar je verhalen over NYC en Philly, ik las van de week dat daar de lelijkste mensen van de USA wonen, schijnt een onderzoek naar gedaan te zijn. See ye around in November. Hugs 'n kisses from us . XXX

  • 27 Oktober 2007 - 11:30

    Marian:

    Heb je ook een fotootje van je nieuwe-roze-barbapappa-koffer-op-wieltjes?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Vera

Hier schrijf ik later misschien (n)iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 75249

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 21 April 2009

Rondje Finse Golf

03 Juni 2006 - 01 Juli 2006

Midzomernacht

15 September 2005 - 24 Januari 2006

Zuid Amerika

30 November 2001 - 30 November -0001

Europa

30 November 2001 - 30 November -0001

Niet Europa

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: