Buenos Aires (week 51) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Vera Develing - WaarBenJij.nu Buenos Aires (week 51) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Vera Develing - WaarBenJij.nu

Buenos Aires (week 51)

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

19 December 2005 | Argentinië, Buenos Aires

19 december
Met Mirjam gister de deal gemaakt naar een museum te gaan. Helaas pindakaas zijn de meeste culturele aangelegenheden hier op maandag gesloten. Dan een andere dag, maar we gaan nog steeds lunchen. Net fotootjes geupload, dus website is weer helemaal up to date! Zo leuk dat Maartje en Puck eerder komen! Zin om hen de stad te laten zien, te shoppen en steak te eten... Leuke meiden, bovendien voor mij weer een goede mondelinge oefening voor mijn Nederlands haha. Ik kan vandaag wel naar de kapper gaan, geen overbodige luxe als je die stro kop van mij ziet...

20 december
´Veeeeera, wakker worden´ hoor ik heel zachtjes als ik achter de computer zit. Ik loop naar de voordeur en zeg ´Ik ben al wakker!´ Welkom Puck en Maartje! Fijn om weer verenigd te zijn!
Met z´n drietjes de bus gepakt naar Teatro Colon om kaartjes te kopen voor Giselle. Daar treffen we Mirjam die mij verteld dat ik de enige betrouwbare persoon ben... Ze heeft al vele afspraken gemaakt en de mensen komen maar niet opdagen... behalve ik. Met z´n viertjes richting ontbijtplek gelopen en daarna wat van de stad gezien. En ja, ik ben naar de kapper geweest! 30 minuten en €10 later stond ik weer buiten.
Matt is ook in Buenos Aires. Vanaaf met een groepje eten bij El Desnivel. Mmmmm lekkerrr!

21 december
Gefeliciteerd pap! Zo leuk, heb naar huis gebeld en heb mijn vader, moeder, opa, oma en zusje aan de telefoon gehad! Doet met goed hen weer eens te spreken en te weten dat alles goed met ze gaat.
Na mijn telefoongesprek met z´n drietjes naar Alto Palermo Shopping Centre vertrokken. Tjemig, wat duur! Metro gepakt naar Plaza Italia om Matt en Bridget te treffen, te eten en naar het Evita Peron museum te gaan. Het vertelt een eenzijdig verhaal, ze wordt erg de hemel ingeprezen. Dat het incompleet is, maakt het minder mooi. En weer waren we in voor wat shopping, dus de metro naar het centrum gepakt om Florida af te lopen. Morgen meer.

22 december
Ja! De Falabella winkel is geopend! Ik heb weer nieuwe kleding dus reden om mijn oude weg te doen. Puck en Maartje zijn naar de kapper geweest, ziet er strak uit! Bijna de hele dag gespendeerd in de winkelstraat Florida en nu haasten om bij Teatro Colón te komen om op tijd te zijn voor de balletvoorstelling Giselle... Een ballet in twee akten, eentje voor ze dood gaat en eentje als ze dood is. Wat was dat ongelooflijk mooi!
Na ons burgertje bij de Mac een taxi naar huis gepakt.

23 december
Laatste dingetjes kopen en dan op weg naar de Engelse familie waar ik dit weekend verblijf om kerst te vieren. Zij verblijven in een buitenwijk. Maandag ben ik weer terug in het centrum van BA.
Alles wat ik te zeggen heb... WOW! Eigen kamer met tweepersoonsbed, eigen badkamer met bad, zwembad en tennisbaan in de tuin... het is zoooo groot! Vanaf nu drink ik alleen nog maar Coca Cola producten!

24 december
Zonder dollen... Kon ik toch mooi mijn kamer niet vinden gisteravond! Ik heb alle lampen onderweg aan moeten doen, maar na een minuut of 10 door het huis gezworven te hebben, lag ik in mijn bedje. Geen slechte prestatie voor de eerste keer hihi. Vanmorgen met roomservice wakker geworden. Kopje thee op bed, dat is pas luxe.
Een paar uurtjes in Tigre rondgelopen. Ongelooflijk mooi daar, veel groen, veel water, veel villa´s. Daar ook de Mercado de Frutas gezocht die ik, als ik niet zou backpacken, helemaal leeg zou kopen! De trein naar San Isidro gepakt om daar te chillen bij het zwembad... Ja, dit geeft mij het ultieme Centre Parks gevoel.

25 december
KERSTMIS!! De jongens kwamen naar mijn bed gerend... ze konden niet meer wachten om naar beneden te gaan om te kijken wat Santa achter had gelaten. Ze wilden het delen met iedereen, zo schattig! Maar niet om 7 uur in de morgen, na een verschrikkelijke nacht slaap... Die Argentijnen snappen niet helemaal hoe het werkt met vuurwerk. Zij steken dit af op Kerstavond en werken in ploegendienst, iedere twee uur begint er weer een team mensen te knallen. Wel mooi om te zien... De lucht was bezaaid met mooie kleuren. Ik hoop dat ze nog wat bewaren voor volgende week!
De lunch was heerlijk. BBQ!! Zelfs ik heb nog een cadeautje gekregen! Een tasje, superlief van ze. De rest van de dag in het zwembad gehangen en in de woonkamer gezeten om cadeautjes uit te pakken en chocolade te eten.

  • 19 December 2005 - 22:48

    Marian:

    't lijkt net NL, hier zijn de meeste musea ook op maandag dicht.Slaap lekker vannacht en morgen vroeg gezond weer op, voor Maartje en Puck. Doe je hen ook onze groetjes?!

  • 19 December 2005 - 22:50

    Marian:

    als je naar de kapper gaat, doe dan zijn zoon de groeten....

  • 20 December 2005 - 21:58

    'Jan:

    Ik heb kaarten gekocht van Argentina, kun je thuis ook nog zien waar je was. In de tussentijd gebruiken wij ze om je reis te volgen. Ik ben benieuwd naar je haar, hoop het weer op de cam te zien ergens deze week.

  • 22 December 2005 - 16:11

    Justin:

    Net een week terug en heb nu alweer zin om over de Plaza de Mayo te lopen...hoe snel kan het gaan. pff. Strak kapseltje Vera! Dans nog maar een tangootje op me, eet ik nog een hap boerenkool op jou :)

  • 22 December 2005 - 21:48

    Jan:

    Ha die Veer, ik zag vandaag in een MOJOaankondiging dat die Juanes-gozer in Mei in Nederland zingt, kun je weer naar zn concert en nu 5 woorden meezingen. Grappig hé. Verder ben ik oud!! Gaat wel weer over, het huis op het Zicht is leeg.

  • 24 December 2005 - 21:27

    Geeske:

    so hee dat heb je goed geregeld!was t gezellig om fee en john en ofcourse de kids weer te zien? vier je ook kerst met hen of met matt of met p&m?heel veel plezier iig!dikke kus Geeske

  • 25 December 2005 - 00:04

    Jan:

    Just a little bit of STAR QUALITY!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Vera

Hier schrijf ik later misschien (n)iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 75261

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 21 April 2009

Rondje Finse Golf

03 Juni 2006 - 01 Juli 2006

Midzomernacht

15 September 2005 - 24 Januari 2006

Zuid Amerika

30 November 2001 - 30 November -0001

Europa

30 November 2001 - 30 November -0001

Niet Europa

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: