Rurrenabaque - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Vera Develing - WaarBenJij.nu Rurrenabaque - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Vera Develing - WaarBenJij.nu

Rurrenabaque

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

25 November 2005 | Bolivia, Rurrenabaque

21 november
Om een uurtje of 8 bruut uit mijn slaap gewekt door gebonk op de deur... Puck zegt: ´Stel maar geen vragen, wij gaan, zie je straks!´ Lichtelijk verwilderd besluit ik toch verder te slapen. Iets voor 10 uur worden Mark en ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Tijd om te ontbijten maken we vrij op het vliegtuig bij de Burger King. We komen rond 12:30 uur aan in Rurrenabaque en hebben ons bed in hotel Los Tucanes. De anderen druppelen langzaam binnen... De eersten zullen de laatsten zijn...

22 november
Met een jeep gaan we richting Santa Rosa om na een aantal uur gehobbeld de boot te pakken. We zwemmen met dolfijnen en moeten een aantal keer de tank bijvullen. Verder heeft de gids zich nog steeds niet voorgesteld. Dat hij langzaam zou praten was bekend, maar helemaal niets zeggen is ook een vak apart! We zien een geweldige zonsondergang, maar het kan ons weinig boeien sinds we lekgeprikt worden door muskieten! In de avond blijven de drie Dutchies in het kamp, terwijl de anderen op zoek gaan naar aligatorogen.

23 november
Onder de bulten staan we op. We lopen uren door de pampa´s op zoek naar anaconda´s. Maar die zijn er niet omdat het gras te hoog is en omdat het regenseizoen is begonnen. De gidsen verlaten ons voor 1,5 uur om in hun eigen lol te voorzien. In de middag gaan we piraña´s vissen die we in de avond op ons bord krijgen. De kokkin is trouwens geweldig! We gaan weer met de boot op zoek naar...?? We eindigen bij het huisje waar we gister ook waren om wederom een zonsondergang te zien. Mooier dan gister!

24 november
Aapgeluiden... En regen, dus we gaan niet om naar aapgeluiden te luisteren en ook niet om de zonsopgang te zien. Het regent, dat is het waarom. We gaan wel zwemmen met dolfijnen, die waarschijnlijk zo angstig zijn geworden van zoveel buitenlanders dat ze besluiten niet te komen. Na de lunch reizen we terug in onze lekke boot zonder benzine. Daarom stappen we over in de boot van de andere groep en verlaten onze eigen bootje. De boot staat nu ook praktisch op zinken door het gewicht, maar gezellig is het wel! Zeker door de warme regen! Weer in Rurre horen we dat Amaszonas helemaal niet meer vliegt omdat ze problemen hebben met de regering en omdat het regent heeft. We kunnen terug met TAM, maar dan wel een dag later...

25 november
Vannacht ook regen dus misschien morgen geen vlucht terug. Ons geld raakt op en er is hier geen pinautomaat. In het ergste geval gaan we terug met een jeep, maar het idee vast te komen te zitten en meer dan 20 uur (onder normale omstandigheden, dus zonder regen...) te hobbelen, weerhouden me op het moment... Eens kijken hoe lang we het kunnen volhouden!

  • 25 November 2005 - 20:30

    Elissa:

    geen pinautomaat? das wel weer helemaal back 2 basic!
    Hm.. Veer, ik leef echt met je mee.. je zit echt in een rotscenario!
    Maar ik kan je vertellen dat Nl momenteel ook niet rozengeur en manenschijn is... het is echt noodweer geweest vandaag en er ligt in schaijk al bijna 10 cm sneeuw en het blijft maar uit de lucht komen! Het begon gister met een beetje regen en nu heb ik mijn eerste sneeuwballengevecht al achter de rug! :) Was erg nat en vermoeiend, maar o zo leuk! Wat minder leuk is, is dat de treinen echt waardeloos rijden :( en niet te vergeten de lange files die er staan...
    Maar goed, met mijn muts en wanten overleef ik vast de winter wel! En jij red je daar hoop ik ook wel goed uit, lukt je vast en anders doe je gewoon een zonnedansje!
    Ik ga nu lekker mijn bedje in, want ik ben nog half bevroren haha
    Veel liefs x

  • 25 November 2005 - 20:31

    Elissa Nog 1 X:

    hm... de tv is zojuist uitgevallen... hebben nu echt alleen nog maar nl 1,2&3... helup!

  • 26 November 2005 - 16:39

    Marian:

    hoi veer,wat een avontuur, gelukkig vriest 't daar niet zoals hier met heel veel sneeuw! hou je taai, 't komt weer goed,hoor! kerstliedjes zingen is ook gezellie.een heel goeie reis, hoe dan ook, weer terug naar la paz, liefs en zo

  • 26 November 2005 - 22:19

    Jan:

    Hoi meid,
    Ik heb de foto's weer een boost gegeven. Je kan weer even vooruit hoop ik. Zie, hoor en lees je op het net en de foon. Love and hugs

  • 27 November 2005 - 13:41

    Marian:

    je foto's staan weer in je mapje op de pc. de alligator heb ik gevonden! de anaconda's uiteraard niet.... . weer geweldige plaatje,joh!dank je wel.goeie reis naar Oruro/Uyuni, liefs en zo van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Rurrenabaque

Vera

Hier schrijf ik later misschien (n)iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 75269

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 21 April 2009

Rondje Finse Golf

03 Juni 2006 - 01 Juli 2006

Midzomernacht

15 September 2005 - 24 Januari 2006

Zuid Amerika

30 November 2001 - 30 November -0001

Europa

30 November 2001 - 30 November -0001

Niet Europa

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: