.. pas op de plaats - Reisverslag uit Riga, Letland van Vera Develing - WaarBenJij.nu .. pas op de plaats - Reisverslag uit Riga, Letland van Vera Develing - WaarBenJij.nu

.. pas op de plaats

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

19 April 2009 | Letland, Riga

Achteraf is alles zo makkelijk, maar in het geval van een voorgevoel is het toch anders.. Ik had een pas op de plaats moeten maken in Tallinn. Let op de (*)..

Ken je die mop van Nachet en Vera die naar Riga gingen? (*) Keulen is zo'n geweldige stad :D Deze reis zou een herkansing krijgen voor een bezoek aan Riga. Maar het werd een verhaal met een staartje en nu weet ik het zeker: Riga is not my place to be!

Er is geen goed moment om Tallinn te verlaten en om het afscheid zo min mogelijk dramatisch te laten zijn, verliet ik gisteravond de stad. Matthias en Alex zeiden het al.. waren we maar langer gebleven.(*) En ja, had ik dat ook maar gedaan, had ik maar naar mijn voorgevoel geluisterd..

Gisterochtend voelde ik me erg onrustig. (*) Ik was van plan mijn busticket te kopen en dacht richting het busstation te lopen maar eindigde in de stad. Ik kon geen beslissingen maken en ben een aantal keer heen en weer gelopen. Toen ik mezelf weer een beetje op orde had, heb ik eerst op Internet een plaats gezocht om te slapen in Riga. Dat lukte heel snel en op de valreep een ticket kocht ik een ticket. In de bus kwam ik erachter dat ik mijn dierbare thermo-mok bij Sven had achtergelaten! (*) Nu wil het geval dat er twee meiden uit Riga in Tallinn zijn en dat zij op zondag weer terugkomen, dus mogelijk heb ik de mok voor kerstmis nog retour.

In de bus kreeg ik de onweerstaanbare drang al mijn foto's te bekijken (*) en was ik blij dat ik toch die foto's van de metro in St. Petersburg had bewaard (verhaal apart, maar toch (*)..). Ik stopte mijn camera en de pen die nog op de stoel lag weer in het voorvakje van m'n rugzakje en deed de rits dicht. Toen mijn grote rugzak uit de laadruimte kwam en ik weer terug ging naar mijn rugzakje, was het voorvakje open. En mijn camera weg..

En, heb je op de (*) gelet? :D
Het mag zweverig klinken, maar ik trek uit deze 6 (voor)tekenen toch mijn les: Luisteren naar mijn gevoel en daar ook op vertrouwen!

Al met al ben ik zo blij dat niet mijn hele tas is meegenomen, dat ik mijn mentale foto's en geweldige verhalen nog heb en boven alles dat ik nog leef! You cannot take that away from me :D

  • 23 April 2009 - 20:49

    Marian:

    fijn dat jij er bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Letland, Riga

Vera

Hier schrijf ik later misschien (n)iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 75254

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 21 April 2009

Rondje Finse Golf

03 Juni 2006 - 01 Juli 2006

Midzomernacht

15 September 2005 - 24 Januari 2006

Zuid Amerika

30 November 2001 - 30 November -0001

Europa

30 November 2001 - 30 November -0001

Niet Europa

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: